Instagram, to platforma, która skupia około miliard użytkowników w całego świata. Blisko 500 milionów z nich, korzysta z tej aplikacji codziennie, a liczba ta ciągle rośnie. Jest to świetna informacja dla firm z niemal każdej branży, ponieważ potencjał marketingowy tejże platformy jest niemal nieograniczony i skupia rzesze potencjalnych klientów wszystkich branż. Początkujący użytkownicy tego portalu, muszą jednak zrozumieć zasady jego funkcjonowania, by móc efektywnie promować siebie lub swoją firmę, wśród innych użytkowników.

instagram telefon smartfon aplikacja
pixabay.com

Instagram spopularyzował i niezwykle ułatwił wymianę zdjęć między użytkownikami smartfonów. Możemy tu spotkać dosłownie każdego rodzaju fotografie, okraszone przeróżnymi efektami i flirtami, które pomagają nadać zdjęciu wyjątkowego blasku. Zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią tekstu, aby dowiedzieć się, co to jest Instagram, do czego służy i jak z niego korzystać.

Co to jest Instagram?

Pierwsza wersja tej aplikacji, swoją premierę miała w 2010r w smartfonach iPhone. Zamysł twórców, polegał na tym, aby oddać użytkownikom proste w obsłudze narzędzie, które umożliwi na dzielenie się zdjęciami i krótkimi filmikami z innymi użytkownikami z całego świata. Portal miał ukazywać świat innych ludzi ich oczami, co zresztą udało się bez dwóch zdań. Aplikacja od razu wywołała wielkie zainteresowanie, a statystyką, która dobitnie to ukazuje, jest to, że już po niecałych 2 latach, z Instagrama korzystało 100 milionów osób, a pod koniec 2014 roku, ta liczba była już 2-krotnie większa.

Tak szybko rosnąca popularność, nie umknęła uwadze innych gigantów. Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, znany z hojności w przypadku komunikatorów internetowych i portali społecznościowych, postanowił przejąć udziały na tej platformie. W przeciwieństwie do popularnego komunikatora WhatsApp, twórcy Instagrama zadowolili się 300 milionami dolarów w 2012 roku.

Przyczyny popularności Instagrama

Największym atutem opisywanej platformy, jest jej wersja na smartfony. Umożliwia ona na błyskawiczne dzielenie się zdjęciami z ludźmi z całego świata, oraz upiększania ich za pomocą szerokiego wachlarza filtrów dostępnych w serwisem. Wisienka na torcie, w postaci jest kwadratowy format zdjęć rodem z Polaroidów, które dodają zdjęciom wyjątkowej magii. Niezwykle proste i szybkie dodawanie i publikacja zdjęć, oznacza to, że mamy do czynienia z narzędziem, które pozwala nie tylko szukać inspiracji u użytkowników z całego świata, lecz dzielić się również swoimi indywidualnymi wizjami.

Możliwość stałego kontaktu i obserwacji ludzi z najdalszych zakątków świata i celebrytów, chwyciło za serce użytkowników niezwykle szybko. Jest to bardzo popularne medium, na którym każda znana osoba ma swoje konto. Niezależnie od tego, czy chcemy wcielić się w rolę obserwatora, czy mamy zamiar dzielić się swoimi wizjami czy pomysłami, również możemy założyć takie konto.

Jak korzystać z Instagrama?

instagram telefon smartfon aplikacja
pixabay.com

Użytkownicy tej platformy, zasadniczo do wyboru mają dwie możliwości komunikacji z osobami, które ich obserwują. Pierwsza to publikacja zdjęć oraz filmów na swoim profilu. Druga to dodawanie tzw. Instastory, czyli treści dowolnej maści, które dostępne są dla obserwujących przez 24 godziny. Skorzystać również możemy z publikacji treści na żywo.

W przypadku firm, serwis ten pełni przede wszystkim rolę funkcjonalnej wizytówki. Ułatwia znalezienie klientom danych kontaktowych, czy przejście na stronę internetową przedsiębiorstwa, gdzie dokładniej zapoznają się z ofertą. Istnieje również możliwość szybkiego kontaktu z firmą.

Skuteczne działania na Instagramie

Obecność na tym portalu, stwarza konieczność przestrzegania kilku żelaznych zasad, które pomogą dotrzeć do większej liczy osób i sprawić, że nasze konto, będzie obserwowane przez większa ilość użytkowników.
Po pierwsze zdjęcia, które udostępniamy, powinny przyciągać uwagę i być wysokiej jakości. Bardzo pomocne są tu telefony z dobrymi aparatami. Jednak ważne są nie tylko piękne fotografie i efektywne elementy na niej umieszczone. Liczy się również czas publikacji postów, dzienna liczba i regularność ich umieszczania oraz opisy pod zdjęciami. Należy dążyć do jak największej integracji z użytkownikami, tworzyć unikalną treść, okraszoną odpowiednimi hasztagami, które definiują tematykę postu, który publikujemy.

Dzięki specjalnym biznesowym funkcjom, osoba prowadząca profil może kontrolować zasięg udostępnianych treści, sprawdzać przyrost obserwatorów oraz monitorować inne ważne dla przedsiębiorstw statystyki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here